• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آبان 1399
کد مطلب : 115547
+
-

پیش بازی/  ملاقات با چغرها

تیم اسکوچیچ امشب برابر بوسنی یک محک جدی  خواهد خورد

پیش بازی/  ملاقات با چغرها

امشب از ساعت 20:30به وقت تهران تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه ۳۴هزار و 500نفری اسیم فرهاتوویچ سارایوو به مصاف بوسنی و هرزگوین می‌رود. این دومین بازی تیم ملی در عصر دراگان اسکوچیچ است. در بازی دوستانه قبلی که مهرماه برگزار شد، تیم ایران با نتیجه 2 بر یک از سد ازبکستان گذشت. قرار بود ملی‌پوشان کشورمان در همان اردو با تیم ملی مالی هم بازی داشته باشند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در اردوی تیم حریف، این بازی ارزشمند لغو شد. کرونا البته این بار هم به اردوی تیم حریف ایران زده و چند بوسنیایی را به قرنطینه فرستاده، اما حرفی از احتمال لغو مسابقه امشب نیست. مهم‌ترین غایب تیم ملی بوسنی، ادین ژکوست؛ ستاره بین‌المللی تیم رم که به‌دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شده است. او در آخرین تقابل ایران و بوسنی در جام‌جهانی 2014که با برتری3 بر یک حریف همراه شد، گل اول مسابقه را زده بود. قطعا تقابل با بازیکنی که همین تابستان در آستانه انتقال به یوونتوس قرار داشت، می‌توانست یک محک خوب برای مدافعان تیم ملی باشد. دیگر بازیکن کرونایی بوسنی که این دیدار را از دست داد، احمدهوجیج، هافبک 21ساله این تیم است که در مالموی سوئد توپ می‌زند. غیراز اینها 2بازیکن و 2مربی بوسنی هم تست‌شان مثبت شد، اما به اندازه کافی نفرات جانشین به اردو دعوت شده تا مشکلی برای انجام این مسابقه باقی نباشد.
  تیمی که با ایتالیا مساوی کرد
بوسنی تیم خوبی است که در لیگ ملت‌های اروپا با لهستان، ایتالیا و هلند هم‌گروه بوده است. در این گروه دشوار بوسنی با کسب2امتیاز از 4بازی روی پله آخر ایستاده و شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد، اما نکته اینجاست که آنها یکی از این دو امتیاز را بابت تساوی یک بر یک برابر ایتالیا در زمین این تیم کسب کرده‌اند؛ آنچه نشان می‌دهد حریف امشب ایران تیم گردن‌کلفتی است. بوسنیایی‌ها که یکشنبه و چهارشنبه آینده به‌ترتیب باید مقابل هلند و ایتالیا به میدان بروند، از حضور ستارگانی مثل میرالم پیانیچ (بارسا)، کولاشیناچ (آرسنال)، راده کرونیچ (میلان)، آمر گوجاک (تورینو)، آسمیر بگوویچ (بورنموث)، محمد بشیچ (اورتون) و ارمین بیکاچیچ (هوفنهایم) سود می‌برند. خبر بد اما این است که آقای دوشان بایوویچ، سرمربی تیم ملی بوسنی گفته قصد دارد برابر ایران بیشتر به نفراتی بازی بدهد که جوان هستند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. ایران و بوسنی تا به حال 7بار با هم مصاف داده‌اند که ایران 4بار برده، آنها 2بار برنده بوده‌اند و یک مسابقه هم به تساوی انجامیده است.
  دومین دستپخت اسکوچیچ
در عین حال تیم ملی ایران هم برای این بازی غایبان زیادی دارد؛ کسانی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس که مسلما در اردوهای بعدی حاضر خواهند بود و کسانی مثل رامین رضاییان، وریا غفوری و اشکان دژاگه که ممکن است دوران حضورشان در تیم ملی برای همیشه به پایان رسیده باشد. در هر صورت منتظریم دومین دستپخت دراگان اسکوچیچ را بعد از این همه جنجال در مورد لیست جدیدش بچشیم. آنچه مسلم است اینکه حاضران باید نهایت استفاده را از غیبت غایبان ببرند و میخ‌شان را محکم بکوبند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید